فروشگاه ها در جمعه سیاه 2021 شروع به فروش می کنند، اما مشکلات همه گیر همچنان ادامه دارد – NBC Chicago



انتظار می رود خرده فروشان شروع غیررسمی فصل تعطیلات جمعه جمعه را با جمعیت بیشتری نسبت به سال گذشته آغاز کنند تا یک قدم به حالت عادی نزدیکتر شوند. اما تأثیرات همه‌گیری همچنان بر ذهن کسب‌وکارها و خریداران تأثیر می‌گذارد.

با پشتوانه اجاره جامد، سود سالم و پس انداز قابل توجه، مشتریان به فروشگاه ها بازگشته و انواع اقلام را پراکنده می کنند. اما این جهش همچنین منجر به انتخاب محدود در سراسر کشور شد، زیرا تامین کنندگان و خرده فروشان بی تفاوت بودند.

کمبود کانتینر و کامیون به کاهش نرخ تحویل کمک کرده است زیرا تورم همچنان در حال افزایش است. ترکیبی از یافتن کالای مناسب با قیمت مناسب – علاوه بر کمبود نیروی کار که پاسخگویی به نیازهای مشتریان را برای مشاغل دشوار می کند – می تواند منجر به خلق و خوی جشن کمتر شود.

به گفته اورلین دوتویت، مشاور ارشد بخش آلیانز ریسرچ، انتظار می رود خریداران در جمعه سیاه امسال به طور متوسط ​​5 تا 17 درصد بیشتر از سال گذشته برای خرید اسباب بازی، لباس، لوازم خانگی، تلویزیون و موارد دیگر بیشتر بپردازند. طبق گفته این شرکت تحقیقاتی، تلویزیون ها بیشترین افزایش قیمت متوسط ​​را دریافت خواهند کرد – 17 درصد نسبت به سال گذشته. این به این دلیل است که همه تخفیف های موجود برای کالاهایی که قبلاً گران هستند اعمال می شود.

نیل ساندرز، مدیر عامل GlobalData Retail می‌گوید: «من فکر می‌کنم این یک فصل تعطیلات نامرتب خواهد بود. “این برای خرده فروشان، مصرف کنندگان و کارگران کمی ناامید کننده خواهد بود. شاهد صف های طولانی خواهیم بود. مغازه های سردرگم بیشتری را خواهیم دید. با جمع‌آوری سفارش‌های آنلاین، شاهد تأخیر خواهیم بود.»

برای سال‌ها، جمعه سیاه اهمیت خود را از دست داده است. از سال 2011، فروشگاه ها خریدهای تعطیلات را آغاز کرده اند و درهای خود را در روز شکرگزاری برای رقابت با آمازون و سایر تهدیدات آنلاین در حال رشد باز کرده اند. اما این تغییر به سادگی فروش بلک فرایدی را آدمخوار کرد. وقتی فروشگاه‌ها شروع به تبلیغ فروش جمعه سیاه برای کل هفته و سپس بعداً در ماه کردند، پاداش خرید بیشتر کاهش یافت.

ببینید تأخیر در زنجیره تأمین چگونه برای اسباب‌بازی‌هایی که قصد خرید در این فصل تعطیلات را دارید، مشکل ایجاد می‌کند.

این بیماری همه گیر اهمیت رویداد جمعه سیاه را کاهش داده است، اگرچه برخی کارشناسان هنوز معتقدند که دوباره شلوغ ترین روز سال خواهد بود. سال گذشته، خرده‌فروشان شروع به ارائه فروش‌های بزرگ تعطیلات در اوایل اکتبر در تلاش برای توزیع خرید به دلایل ایمنی و هموارسازی اوج عرضه آنلاین کردند. آنها همچنین از شر رویداد خرید روز شکرگزاری خلاص شدند و همه تخفیف های خود را به صورت آنلاین منتشر کردند. امسال، خرده فروشان استراتژی مشابهی را اتخاذ کرده اند، اگرچه اکنون تخفیف های تعطیلات را در فروشگاه ها اعمال می کنند.

با وجود تمام چالش ها، کارشناسان معتقدند که فروش برای روز شکرگزاری و کل فصل قوی خواهد بود.

طبق Mastercard SpendingPulse که کل خرده فروشی را برای همه انواع اندازه گیری می کند، انتظار می رود خرده فروشی در ایالات متحده، به استثنای خودرو و گاز، 10 درصد از سال گذشته به 12 درصد نسبت به سال گذشته و 12.2 درصد از فصل تعطیلات 2019 افزایش یابد. پرداخت ها، از جمله پول نقد و چک.

چگونه جمعه سیاه به بزرگترین روز خرید در آمریکا در سال تبدیل شد؟ شاید تعجب کنید که بدانید روشی که شروع کرده اید اصلا ربطی به خرید ندارد. Janine Doyon از NBCLX تاریخچه جمعه سیاه را از آغاز آن در سال 1960 تا تعطیلات تقریباً یک هفته‌ای مصرف‌کنندگان امروزی دنبال می‌کند.

طبق گفته مسترکارت، انتظار می‌رود فروش آنلاین در این هفته 7.1 درصد افزایش یابد، که نسبت به رشد 46.4 درصدی در مدت مشابه سال قبل که خریداران مجموعاً به جای خرید حضوری به اینترنت روی آوردند، کاهش یافته است. بر اساس شاخص Adobe Digital Economy Index، برای کل فصل تعطیلات، فروش آنلاین باید 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد، در حالی که سال گذشته 33 درصد افزایش داشت.

انتظار می رود با بازگشت ترافیک فروشگاه، فروش جمعه سیاه نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد کند.

برای دوره نوامبر و دسامبر، فدراسیون ملی خرده فروشی، بزرگترین گروه تجاری در کشور، پیش بینی می کند که فروش بین 8.5٪ تا 10.5٪ افزایش یابد. فروش تعطیلات 8.2 درصد در سال 2020 افزایش یافت، زیرا خریدارانی که در اوایل شیوع همه گیر مسدود شده بودند، پول خود را برای لباس خواب و کالاهای خانگی خرج کردند.

GlobalGiving یک سازمان غیرانتفاعی است که سایر سازمان‌های غیرانتفاعی را با اهداکنندگان و شرکت‌ها مرتبط می‌کند و کارت‌های هدیه را برای اهدای کمک خیریه از طرف شخصی در طول تعطیلات ارائه می‌دهد.