سایلنسر فن (صدا گیر فن)

سایلنسر فن (صدا گیر فن)

در این صورت باید از بستهای خرچنگی برای جلوگیری از فرورفتگی بیشتر این کلاهک استفاده کنید. برای همین اگر در زمینه نصب دمپر ضد آتش تخصصی ندارید، بهتر است از متخصصان این حوزه برای این کار کمک بگیرید. اما هدف از به کارگیری دمپر چیست؟ وقتی هواسازها به صورت 2 طبقه ساخته شوند و از مبدل هوا به هوای صفحه ای هم در آنها استفاده شود طبیعی است که قیمت دستگاه هواساز صنعتی یا ساختمانی مورد نظر نسبت به لیست قیمت ارائه شده در جدول بالا که از 90 میلیون تومان تا 620 میلیون تومان بود، بیشتر می شود. آیین نامه بین المللی ساختمان به حداقل کلاس نشتی نیاز دارد، اما کلاس نشتی برای ارائه بالاترین سطح حفاظت توصیه میشود. زمانیکه به محاسبات دقیق بیشتری نیاز باشد مقادیر ((را می توان با توجه به سرعت هوا و مقدار سطح () تعیین کرد. از آنجایی که افت فشار کل صداگیرها در محدوده کاهش صوت پیشنهادی ارایه شده است، نیازی به هیچ گونه محاسبات بیشتر نیست ().

دمپر صنعتی با نشتی پایین

افت فشار کل (pa) برای صداگیر را می توان بر مبنای مقدار دبی هوا ، سرعت هوا (m/s) و مقدار کاهش صوت توسط صداگیر type/length بدست آورد. دمپرهای تیغهای موازی معمولاً در کاربردهایی استفاده میشوند که دمپر بخش عمدهای از افت فشار کلی سیستم را نشان میدهد. بسیاری از مردم تا زمانی که این قطعه خراب نشود، عملکرد دمپر موتوری را یاد نمی گیرند. با توجه به مقاومتِ بالای لوله فلکسیبل صداگیر ی برزنتی در برابرِ گازها و آلاینده های سمی و غیرسمی و دیگر آلاینده های کارگاهی و صنعتی، استفاده از این محصول در مکش و اگزاست(تخلیه) هوای محیط کارگاه ها، کارخانجات ،سوله ها،انبارها و… در حالت عادی ، برای هر سیستم تهویه مشخصات تولید صوت استخراج و اعلام می گردد و بنابر نوع سیستم و شدت صوت و میزان دبی هوای عبوری ، صداگیر مناسب با تعداد پره های مشخص طراحی و معرفی می گردد. دریچه ضد انفجار به عنوان دریچه هوای ورودی و خروجی در سازه های دفاعی ، پناهگاه های نظامی و همچنین به منظور حفاظت از بخش های صنعتی در معرض انفجار، مورد استفاده قرار می گیرد. اینگونه هواکش های محوری با نام اگزاست فن آکسیال نیز شناخته شده و دلیل نامگذاری آنها، حرکت همراستای هواهای تخلیهشده با محور چرخش فنها فایر دمپر فیوزی فنردار بلبرینگی – شرکت تهویه سازه شار است.

هواکش سانتریفیوژ - اگزاست فن های پر قدرت - تهویه صنعتی هواکش صنعتی آریا ۲- لوله خرطومی صداگیر شفاف دارای انعطاف بسیار خوبی برای حرکت و جابجایی در مواضعِ گوناگون دارد. این دمپرها جریان هوا را در امتداد چند درجه اول چرخش خود هدایت میکنند، زیرا از حالت کاملاً باز به بسته حرکت کرده و بنابراین کنترل در طول 20 تا 30 درصد اول حرکت به دست میآید. لازم به دکر است تشکلِ این سه لایه در نهایت باعثِ بوجودآمدنِ یک ساختارِ واحد و یکپارچه و جدایی ناپذیر به نام لوله فلکسیبل صداگیر با عایق پلی اتیلن می گردد. در صورتیکه انتقال هوا با درجه حرارت بالا مطرح باشد استفاده از لوله فلکسیبل صداگیر ی نسوز و لوله فلکسیبل صداگیر ی آلومینیومی الزامی می باشد. این قطعه رابط لوله فلکسیبل صداگیر ،هوای ورودی از سه راه را در قطر همسان به لاین مجزا با زاویه ۴۵ درجه هدایت می کند.جنس این لوله فلکسیبل صداگیر از ورق گالوانیزه بوده و ضخامت ورقِ این سه راه دقیقا به قطر لوله فلکسیبل صداگیر بستگی دارد.بدیهی است هرچه قطر لوله فلکسیبل صداگیر بالاتر برود ضخامت ورق این سه راهی هم بیشتر می شود.

2- انتخاب مواد: در این مرحله، بر اساس نیازمندیهای بررسی شده، مواد اولیه مناسب برای ساخت صدا خفه کن (سایلنسر فن) انتخاب میشود. در های ضد انفجار بر روی ورودی های ساختمان و جهت جلوگیری از نفوذ موج انفجار به داخل ساختمان های مورد استفاده قرار میگیرند. و همچنین ارتباط بین ورود هوای تازه به دستگاه از طریق کانال های عبوری را برقرار می کند . 2. دمپرهای دستی بسته به جریان هوای مورد نیاز، همانطور که از نام آنها مشخص است، به صورت دستی تنظیم میشوند. اساساً، دمپر جریان هوا را در داخل تجهیزات حمل و نقل هوا تنظیم میکند و در دراز مدت بر سلامت کلی شما تأثیر میگذارد. فیوز تعبیه شده در این دمپر سبب شده تا با هر نوع افزایش دما درون کانال (بیش از ۷۵ درجه)، فیوز فعال شده و در نتیجه پره های دمپر بسته خواهد شد. در ضخامت های بین ۵/۰ تا ۵ میلی متر طراحی و ساخته می شود. در سایلنسر فنها از مواد باکیفیتی مانند فوم، چرم، پلاستیک و فلز استفاده میشود و طراحی خاص آنها باعث بهبود کیفیت هوا و کاهش هزینههای انرژی میشود. کمپرسور مانند جاروبرقی هوا را از طریق ورودی خود مکش میکند و با این کار صدای بسیار زیادی از آن تولید میگردد.  ​​.