قیمت، مشخصات فنی و انواع مدلها ازکی وام (5)

فهرست مطالب

گیربکس ها برای انتقال انرژی از یک منبع قدرت دوار به منبع دیگر استفاده می شوند و در خودروها، توربین ها و ماشین آلات سنگین یافت می شوند. و مستقیما توسط گلوی توربین و خود توربین نیز توسط فلایویل به میل لنگ موتور بسته شده .و با شروع کار موتور پمپ گیربکس نیز به حرکت در می آید و فشار روغن مورد نیاز را تولید می کند. هنگامی که خودرو ، به حرکت درآمد برای افزایش سرعت باید نسبت انتقال به تدریج کاهش پیدا کند ، برای این منظور راننده ، خودرو را در دنده 2 قرار می دهد تا قدرت چرخ ها مقدار کمی کاهش و سرعت آن افزایش پیدا کند. تارا و شاهین دندهای سدانهای نسبتا جدیدی از دو شرکت اول خودروسازی کشورمان هستند که حالا دیگر رقبای سرسختی برای هم محسوب میشوند. از سوی دیگر هندلینگ و پایداری تارا اطمینانبخشتر به نظر میرسد و در صورت فعال بودن سیستم کنترل پایداری، این وضعیت بهتر هم خواهد شد.


روغن موتور خودرو

اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و میخواهید بدانید شاهین سایپا بهتر است یا تارا ایران خودرو، در ادامه با مقایسه تارا دندهای با شاهین دندهای همراه باشید. در ادامه حرکت ، این پروسه ادامه پیدا می کند ، یعنی هرچقدر سرعت خودرو بالاتر می رود با استفاده از نسبت انتقال کمتر ، سرعت خودرو را افزایش می دهیم تا جایی که به دنده آخر خودرو می رسیم (فرض کنیم خودروی ما 5 دنده باشد). در این حالت اگر وزن و بار خودرو ، زیاد باشد و یا سربالایی شدیدتر شده باشد ، به طوری که احساس کنید موتور خودرو نمی تواند با دنده 4 نیز سرعت خود را حفظ کند ، باید مجددا دنده را معکوس کنید و این پروسه بسته به نوع خودروی شما ادامه پیدا میکند تا از سربالایی خلاص شوید؛ احتمالا در این سربالایی ها کامیون هایی را دیده اید که با چند تن بار با دنده یک ، سرعت بالای موتور و سرعت کم چرخ ها در حال طی این مسیر هستند.( دور بالای موتور کامیون ها را از صدای زیاد موتورشان و دود خروجی زیاد می توان فهمید). بهطور کلی، تارا دندهای ابتداییترین مدل تارا است و از گیربکس دستی استفاده میکند.


تعویض دنده در این نوع گیربکس بهطور پیوسته انجام میشود و فاصله بین تعویض دندهها اصلاً احساس نمیشود. تفاوت آنها با گیربکسهای خودکار و دستی در این است که عمل تعویض دنده به صورت خودکار انجام میشود اما به راننده امکان کم و زیاد کردن دندهها به صورت دلخواه را میدهد. همانطور که گفته شد رابطه تنگاتنگی بین گیربکس و موتور یا همان پیشرانه وجود دارد. وظیفه جعبه دنده یا همان گیربکس چیست؟ این ماشین با موتور اصلاحشده و توربوشارژر کار میکند و گیربکس ۵ سرعته دارد. در این مطلب ضمن مقایسه ایکو تارا با سایپا شاهین، نقاط ضعف و قوت این دو خودرو از تمامی جهات مورد بررسی قرار گرفته و راهنماییهای مناسبی در مورد مزایای هر یک از این خودروها نسبت به دیگری و ارزش خرید آنها ارائه شده است. با این حال باید گفت که طراحی داخلی تارا نسبت به شاهین برای برخی مشتریان تا حدودی جذابتر به نظر برسد و جنس متریال داشبرد و رودریهای تارا نیز از شاهین کمی مرغوبتر است. این قطعه که چرخ دنده هماهنگ کننده نیز نامیده میشود در لایه داخلی دندانه دار ساخته شده و با حرکت کشویی به سمت چرخ دنده مورد نظر رفته با آن چفت شده و موجب فعالیتش میشود.


پرونده:Haima 2 01 China 2012-07-21.JPG - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد مقایسه کابین تارا و شاهین نشان میدهد که فضای داخلی ۲ خودرو از نظر طراحی در یک سطح قرار دارند. هر دوی این خودروها از نظر ایمنی نمره خوبی میگیرند؛ ولی شاهین طراحی ظاهری هماهنگتری دارد و از توربو شارژر استفاده میکند و گشتاور بالاتری دارد. قبل از اینکه سراغ مقایسه انواع مدلهای شاهین و تارا برویم، هر کدام از ماشینها را به طور کلی ماشین‌های لوکس وارداتی در ایران – آکادمی مالی مسعود معرفی میکنیم. بعضی از خریداران هم گفتهاند که بعد از خرید تارا و نصب امکانات جانبی، توانستهاند بدون هیچ مشکلی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر در جاده رانندگی کنند. اگر خریدار تارا هستید، بهتر است بدانید که به تازگی ازکیوام امکان خرید اقساطی خودرو را فراهم کرده است. هر سوپاپ نقش خاص خود را دارد و با آن کار نامگذاری شده. در این خودروها هر چه شما پای خود را بیشتر بر روی پدال گاز فشار دهید دهنده سبکتر شده و شما شتاب بیشتری میگیرد. در ماشین تارا حدود ۵ نفر جا میشوند، ولی ماشین کوییک فقط ۴ نفر را در خودش جا میدهد. نحوه خرید اقساطی شاهین هم مثل تارا است و فقط با اطلاعات فردی و مدارک احراز هویت شغلی انجام میشود. اگر قصد دارید امسال تارا بخرید، اما درباره مشخصات و امکانات آن اطلاعات زیادی نداردر این مقاله مشخصات فنی تارا را توضیح دادیم و انواع مدلهای تارا را معرفی کردیم. ​&;​​ ​​!